niedziela, 29 stycznia 2012

Pytania : Współpraca - co i jak ?

Hej :)

Ostatnio dostaję pełno maili jak nawiązałam współprace z różnymi firmami, czy mam jakieś rady, jak to zrobić itp.
Więc odpowiem tu aby nie pisać każdemu tego samego :)

Nie piszę sama do firm bo z reguły nie ma odzewu ze strony danej firmy..
Ale wy możecie spróbować :) może akurat firma się odezwie i podejmie z wami współpracę :)

Firmy, które chcą współpracować same do mnie piszą czy chcę współpracować i testować ich kosmetyki  wtedy się zgadzam albo i nie :)

Co może wam pomóc w nawiązaniu współpracy :
  • ogłoszenia na portalach kosmetycznych ( za chwilę rozwinę ten temat )
  • popularność bloga też ma tu duże znaczenie
  • zdjęcia jakie robicie czy są wyraźne mają ładne kolory itp.
  • wasze recenzje ( ale to nie znaczy, że każdy kosmetyk trzeba wychwalać )
Teraz troszkę o portalach :)

Ja współpracuję z portalem Uroda i zdrowie , który szczerze polecam bo można tam znaleźć wiele ciekawych tematów i to nie tylko kosmetycznych :)
 
Ten portal pośredniczy też w różnych współpracach :)
Ja właśnie dzięki nim nawiązałam współpracę ze sklepem ciao.pl , którego kosmetyki obecnie testuję.
Są też inne firmy z którymi pomaga nawiązać współpracę ;)

Gdybyście chciały wiedzieć coś więcej na temat portalu i jak nawiązać z nim współpracę, piszcie :) Chętnie odpowiem :)

Mam nadzieję, że to co napisałam komuś chociaż odrobinę pomogło :)

12 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie współpracuję z żadną firmą, nie zależy mi na tym bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. współprace mają swoje minusy. Znam je od drugiej strony i wiem, że czasem lepiej samemu kupić dany kosmetyk, niż otrzymać go do testów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na szczęście nie mam żadnego nacisku ze strony firm z którymi współpracuję
      nie dyktują mi warunków i nie muszę pisać też samych pozytywnych opinii na temat ich produktów jeśli coś mi się nie spodoba to im o tym napiszę - wtedy mają szansę udoskonalić swój produkt
      recenzje zamieszczam kiedy coś przetestuje - nie ma ustalonego terminu
      :)

      Usuń
  3. Słonko masz wiadomość a niej na temat marizy i wymianki

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie dziwi to, że często speci od PR nie przejmują się popularnością bloga czy jakością recenzji byle o danych produktach pisano. Coraz częściej teraz nawet początkujące blogerki dostają kosmetyki do testowania co według mnie nie jest dobre, bo jednak zauważyłam że coraz wiecej osób zakłada blogi tylko żeby dostawać produkty za darmo, a potem ich recenzje no cóż, to że są kiepskie to mało powiedziane. Ogólnie kwestia współprac się w ostatnim roku bardzo zmieniła i według mnie to jest teraz temat rzeka, bo z jednej strony to ma plusy a z drugiej minusy.
    Dla mnie osobiście propozycja od firmy jest formą nagrody za trud jaki wkładam w bloga, ale blogowanie jest też dla mnie przyjemnością, więc myślenia o tym w charakterze tylko współprac jest dla mnie bardzo dziwne.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tez dostaję takie e-maile staram się pomóc, ale warto włożyć trochę więcej w bloga,a nie tylko jak nią którzy dostaną paczkę za współpracę i znikają,
    dla mnie śmieszne

    OdpowiedzUsuń
  6. czyli jeżeli mój blog jest niepopularny .. z dupy lekko mówiąc to nic .? a oni sami tak piszą .? fajnee !! zaje że masz z maybelline !! http://bransoletkii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń